reklama

12 x nie, zabilo moju tetu.

V širšom okolí mojej rodiny sa vyskytol smutný prípad mojej postaršej tety Gertrúdy, ktorá sa dávala volať Fany a bola starou dievkou. Bývala v starom luxusnom byte po rodičoch a pracovala celé dlhé roky v jednom zamestnaní ako vedúca ekonomického úseku. Niekedy dávno vyštudovala vysokú školu ekonomického smeru a celé dlhé roky pracovala ako profesionálna ekonómka, brala pekný plat, ale si ho aj zaslúžila, lebo bola odborníčkou naslovovzatou . Po revolúcii sa ich podnik začal meniť, rozpadať, zmenšovať a dopadol tak, že vlastne ostal nefukčnou firmou, ktorú kúpil jeden rýchlozbohatlík, čo výroboru toho čo podnik produkoval nemienil zaoberať. Aby jeho mladý syn mal hračku poveril práve jeho šéfovaním v tomto zbytku niekedy prosperujúcej firmy a vskutku - syn sa chytil peíležitosti a dokončil skazu. Pretože nič neprodukovali, nepotreboval ekonomický sektor, vystačil si so sekretárkou čo mu urobila kávu a bližsiu spoločnosť. Podnik zanikol a moju tetu prepustil zo dňa na deń. A tu začal jej koniec. Fany vždy naučená ráno sa naštartovať a pracovať ako švajčiarske hodinky zrazu nemala čo robiť. Ráno síce vstala , ale po raňajkách sa pozerala na upravenú záhradku, uprataný byt a tikajúce

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

A niekde tu začala zrejme piť viac, lebo predpokladám, že pila aj predtým, ale v norme. Pretože za taký krátky čas sa bez prípravy nemohla prepiť do smutného konca. Keď som k nej ako jediná neter stále chodila, už to nebola tá Fany čo predtým. Fany sa mi premieňala pred očami z dámy v kostýme a efektných okuliaroch na neupravenú babizňu v teplákoch a papučiach z ktorej bolo cítiť alkohol. Fľaše vodky, piva a borovičky už neschovála, mala ich všade a začala dokonca fajčiť!

Na staré kolená - mala 55 rokov - začala fajčiť najprv luxusné, neskôr menej luxusné cigarety a mala plné popolníky v kuchyni aj v nóbl obývačke, ktorú opustili luxusnejšie veci z dôvodu ich predaja za pár šupov, len aby bolo čo piť a fajčiť. Moja teta Fany doslova porozdávala svoje kostýmy, lodičky, porcelán a orginály obrazov za pár sto korún.Na moje pokusy v začiatkoch jej nezamestnanosti jej pomôcť bola prístupná, napísali sme žiadosti do práce celkom 43- krát. Ozvali sa jej 12- krát a my sme 12- krát zažili nádej a pokorenie z odmietnutia. Hoci bola odborníčkou, mala vedomosti z nových zákonov a tých vecí okolo jej profesie jej 12- krát povedali, že by ju nemohli zaplatiť, ale teta povedala, že skutočne tam bola stará a neatraktívna. Vždy bola medzi adeptkami najstaršou, síce najkompetentnejšou , no najstaršou. Na ďaľšie pokusy teta už nemala síl a rezolutne ich odmietla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začala brať sociálnu podporu a začala sa rozpíjať. Tepláky, papuče, šatka držiaca drdol a cigaretka v kútiku úst sa stal jej imidžom. A hlavne , čoraz väčšie poháre alkoholu akejkoľvek značky.

Takto to šlo dva roky a moje návštevy boli u nej už len dozerajúce či žije, či jej nehorí byt, či nie je tam zase niekto kto by niečo čo malo ešte hodnotu nevyniesol, pretože Fany to bolo fuk. Luxusný bytík bol pasé a to čo zostalo bol kopou starého nábytku a špiny. Jej fyzický stav bol hrozný, stále bola pod parou, síce veselá, ale len chvíľu, túto náladu striedali výbuch zlosti a nadávok na celý svet, ktoré by Fany predtým z úsť nevypustila. Do lekára, alebo psychiatra by ju nikto nedostal. Vtedy ma parkrát aj vyhodila s tým, že jej nič nie je nech vypadnem do... ! Nedalo mi to , vracala som sa k nej a párkarát som ju zachránila pred ešte horšou spoločnosťou, ktorá by sa s radosťou u nej aj ubytovala. Teta bola doslova nesvojprávna. Ak som v duši cítila, že dopadne veľmi zle tak som ju neodhadla, teta skončila katastrofálne. Pretože som bola jej jediný príbuzný človek, tak sa polícia obrátila vtedy na mňa, teta sa jednej noci totiž obesila na krištáľovom lustri v jej prázdnom byte. Vyštverala sa na starú stoličkul, prehodila na dobre upevnený obrovský luster šnúru na prádlo, dala si slučku na krk , odokopla stoličku a mala to za sebou. List na rozlúčku bol písaný pekným tetiným písmom a adresovala ho mne. Nebudem písať, čo tam bolo, bol písaný starou dobrou Fany a na konci napísala :" Opäť mám čo robiť, odchádzam a ešte mám veľa práce to celé dokončiť"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fľaše, fľaše a fľaše boli všade v špinavom, doničenom byte. Na pohrebe bolo málo ľudí, veď kto by už odprevádzal samovraha. Neviem, kto môže zato, že Fany skončila ako skončila. Spoločnosť?

Alkohol? Samota? Depresia? Číslo jeden je určite alkohol, ale celý prebeh skonu urýchlila zlá spoločnosť ľudí okolo mojej tety, ktorú som milovala a milujem naďalej. Moja teta, ktotú mal farár

problém pochovať, lebo skončila svoj život vlastnou rukou. Moja teta, za ktorou plačem, keď vidím jej fotku zarámovanú na stene. Pozerá na mňa cez dioptrické okuliare v zelenom kostýme a v bielych rukavičkách a usmieva sa úsmevom J. Kennedyovej. Ten úsmev mi pomáha zabudnúť na jej smrť, na jej alkoholové výstupy, na jej smutný a prepitý život. Moja teta mohla žiť, keby jej niekto okrem mňa ešte chcel skutočne pomôcť. 12 x nie ju zabilo.

Zuzana Balážová

Zuzana Balážová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zrelá, zvedavá a dúfam, že aj inteligentná osoba, ženského rodu, ktorá rada príjme nové podnety a podelí sa s ostatnými o svoje názory nato ako beží život. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu